Sunday 5 June 2011

Tragedi Suatu Petang

Malang tidak berbau..benarlah pepatah tu..kalau berbau senang lah kita nak hindarinyer yerk..Nak diceritakan suatu petang tu, masa tu tengah seronok baru dapat anak sedara baru..aduhhh aku orang yang paling Xcited..maklumlah aku ni tak de anak kecik..suka sangat2..tiap petang aku mesti balik kerja pergi umah mak, tgok baby si Khairun Nasyiffah tu lah..petang tu aku siap mandi2 kan baby, pakaikan baju cantik2 dah anak sedara mak teh ni..seronok bukan main..hari beranjak nak masuk maghrib..aku pun bagitahu adik dan mak bahawa aku ni nak balik dulu lah..mak cakap tunggulah lepas2 maghrib baru balik..aku kata tak per lah mak bukan jauh pun..

Masa aku duduk atas skuter CBU 3251 tu hati aku macam terdetik jer..kalaulah aku jatuh kes naya ni..tak tahu lah kenapa aku boleh terpikir cam tu..aku pun dengan santainya bawak motor skuter tu menuju jalan ke rumah, dari jauh aku tgok seorang budak kecik dalam umur 4 tahun dok kayuh basikal ketengah ketepi..dalam hati hai budak ni apa hal ni..aku kekiri dia ikut kekiri, aku ke kanan dia ikut kekanan..entah macam mana aku pun tekan berek sebelah kanan..bammm terjelepuk aku jatuh dengan tangan elok jer berbunyi prakk..aku pun dalam hati "Abislah patah dah tangan aku ni'..ada lah makcik tu pun bising2 kat budak tu..dia ngan selamba jer kayuh basikal balik sambil kejap2 pandang kat aku yang masih tak dapat bangun..

Ada hamba Allah sorang datang tolong angkatkan motor.. dan aku mulalah dah nak nangis sebab Ya Allah sakitnyer tangan tak boleh angkat dah..mintak budak tu tolong hantarkan kerumah..sampai umah apa lagi meraunglah..sambil tak tentu arah nak letak tangan tu kat mana, nak angkat tak boleh nak letak pun tak boleh..menangis2 lah aku sambil mintak anak tolong telefon suami aku yang sedang bertugas..sementara menunggu suami balik..aku dah meraung2 dah sakit yang amat2 sangat..

Suami balik bawak aku kerumah tukang urut..apa lagi menangis2 lah kena urut..n tukang urut tu cakap dia tak berani nak urut lebih2 sebab katanya mungkin retak tulang ni..

Malam tu aku tak boleh tidur berdenyut2 tuhan sahaja yang tahu..sakit oiii..keesokkan harinya barulah aku pergi hospital dengan tangan yang membekak nak tengok bengkak cam ner..hehehe cam ni ler
Dan sampai sekarang tangan aku ni dah tak dapat nak lurus sangat dah pun..bengkok sikit..hukhukhuk cacat lah sikit..oooo tidak bukan cacat, tak betul jer sikit..hehehe..itu lah pengalaman yang menyedihkan jugak lah..

Dalam sedih2 tu ada jugak yang lucu..sebab terlalu boring duk rumah aku tak sambung pun MC, aku datang ke pejabat dengan memandu guna sebelah tangan jerk..nasib baik hubby hadiah kereta kat aku yang jenis Auto..fuhhh lega lah jugak..dengan tangan beranduh maintain jer aku pi kerja hahhaha..saper boleh buat macam aku buat..suami aku geleng kepala..apo nak dikato hahhahaha..Lagi satu kisah lucu tentang jatuh ni..aku dapat rasakan yang aku ni jatuh ala-ala model jer..slow motion gitu..kalau jatuh kuat sahih2 lah aku akan cacat selamanyer..nasib nasib..

Moral of the story... kalau dekat2 nak maghrib tolonglah jgn keluar.. nak keluar biarlah lepas maghrib.. kata org2 tua waktu tu syaitan iblis tengah kalut nak lari tu..agaknyer tu yang terlanggar aku, aku pun brek terus tumbang hahhaha..

No comments:

Post a Comment