Sunday 5 June 2011

Monday blues..

Mood kerja yang tak berapa nak ada mood..urghhh..kalau dapat sambung cuti alangkah bagusnya..sabar2 nanti nak cuti lagi..simpan sikit baki cuti yang ada..hehheehehe Sebenarnya kalau org bercerita tentang Monday Blues ni..aku harammm tak tahu aper ke benda tu..bagi aku Monday, Tuesday, Wednesday, Thursday, Friday, Saturday or Sunday tak de apa2 pun..biasa jer..kalau time kerja kerja jer lah..kalau malas cuti lah..hahhaha..pendapat korang cam ner pulak..???? ce komen ce komen..

Kerja tu kan ibadat..kerja tu kan amanah..teringat pulak kat hubby aku yang ada anak buah yang mudah sgt cuti emergency..mudah jer hantar mesej bagitahu sekian2 esok tak kerja..apa erk dia org pikir..may be ni lah kerja ngan gomen..kadang2 aku pulak yang hangin bila baca mesej hubby aku dapat dari anak buah dia.'Jen esok saya cuti, ada kat kg lagi ni' ' Jen esok saya cuti rasa nak demam ni' Jen esok saya cuti..kaki sakit' alahai mudahnyer....

Sebenarnya kan..pokok pangkal atas kita lah..kalau seronok bekerja tak de sebab mudah2 jer nak cuti, kalau kita cuti kerja mesti extand kan..bila masuk semula kerja mesti mood jadi tak tentu arah..banyak kerja menanti..but kalau masuk kerja mmg tak der kerja ok lah jugak kan..hehheehe..boleh lah cuti2 selalu..

Bercakap pulak tentang kerja ni kan..adalah aku nak story kisah hubby aku ni..Ya Ampun kerja n kerja jer yang dia tahu..payah sgt nak suruh dia cuti..demam2 pun dia still nak kerja jugak..kadang2 aku pulak naik pelik..bimbang jugak lah kan..nanti kang aku ni ingat dia mmg pergi kerja, rupa2nya harammm demam kat umah lain lah pulak..Ya Allah minta dijauhkan..hehehehe..Hadoiii..

Sekarang ni aku mmg seronok bekerja, kawan2 pun semua baik2..suasana kerja pun selesa..alah biasalah kan aku kalau tak kerja apa lah aku nak buat duk kat umah..bosannyer buat benda yang sama dari pagi sampai malam dan ulang benda yang sama jer sepanjang hari..anak2 dah besar, nak bercuti biarlah cuti yang ada sebab, tak cuti suka2 okey..

Dah lah penat pulak cerita tentang kerja dan cuti ni..sapa2 yang tergolong dalam golongan yang dipanggil pekerja..Ingat2lah yer..BEKERJA ITU IBADAT..kalau dah ibadat berdosa tau kalau kita tak laksanakan..RENUNG2 KAN DAN SELAMAT BERAMAL...hehhehe Byeeee..
aku kat office..hahhaha sempat jer melayan apa2 yang aku suka..sebab tu aku suka kerja...

No comments:

Post a Comment