Monday 6 June 2011

Suka Duka hari ku..

Inilah realiti sebuah kehidupan..ada suka ada duka..ada tawa ada tangisnya, ada riang ada kecewa dan ada hitam juga putihnya..

Terkecik hati ngan hubby (kecik hati secara tak sengaja-heheehehe) dah elok2 planning nak bawak anak2 pergi jalan2 Kuala Lumpur 9 hingga 11hb ni..Si Bongsu dah Xcited sgt nak pergi Zoo Negara dan I City..aku pun dah planning cantik nak shopping baju raya kat Kay El..tup-tup semalam balik kerja hubby cakap tak payah pegi K.L lah..pergi dekat2 jer..ke terengganu..apa ni..dah cantik jer nak pi KL kan..adoiii kecik hati..nak ckp apa kat si botak tu..dia sikit punya Xcited dah nak pergi..benci lah cam ni..suka-suka hati jerk ubah2 Plan..tak suka..

Alasan dia bagi alamak macam tak dapat terima dek akal jer..alasan sebab dia dah nak outstatoin kat KL esok sampai hari Kamis..so nanti dia lama sangat kat KL bosan katanya..apa ni..bagi lah reason yang boleh diterima akal..aku rasa nak dusyummm jer..eeeee geramnyer..maka mood tak elok terbawak2 sampai ke hari ni..dan aku ambek tindakan yang tak biasa aku buat..ambek kau..aku tak gosok dan tak pek pun barang dia nak pergi outstation tu..lantak..Ya Allah berdosanya aku..aku buat hati kering jer..

Sedey bawak ke pagi ni..biasa sebelum pergi kerja, aku mesti salam, peluk dan cium kiri kanan pipinya..dan begitu jugak dia..tapi hari ni aku start kereta terus jer kuar..tak pandang dan tak lakukan rutin tu..sambil airmata dah ke tubir mata..akhirnya luruh satu2 sepanjang jalan menuju ke pejabat..abis make up..

Tetiba sedang melayan perasaan hubby tel..aku tak pick up phone pun..dia call office, bagitahu okey lah pergi lah KL nanti..tapi aku buat keras hati aku letak jer tel..Ya Allah Ampunkan Aku..Tetiba airmata aku laju lagi mengalir..sedey sangat tak tahu kenapa..maybe rasa dia tak pernah nak paham hati aku, dia bukan tak paham tapi dia sengaja buat ego dia tu..eeeee aku tak suka..
Nasib baik lah jugak aku ada teman2 yang sudi mendengar luahan hati aku..rasa legalah sikit..adoiii itulah pentingnya kawan yer..ada teman suka duka..terimakasih semua..

Bila hati dah sejuk, bila hubby telefon bagi tahu dia dah nak bertolak ke KL, aku rasa berdosa sangat..Aku mintak maaf dan menyatakan aku kecik hati dengan tindakan dia..Sebenarnya aku teramat mencintai dirinya, tiada lain hanya dia sorang jer..buruk baik aku terima dia seadanyaer..Terima Kasih Sayang atas Kasih dan Sayang mu..

Kata orang bila kita sedang ketawa..jgn terlalu gembira bimbang duka menjelma..begitu jugak bila sedang berduka..tetiba dapat panggilan dari Si Sulong ku..bagi tahu result exam dah keluar dan Alhamdulillah dia berjaya dan menambah baik dari result yang sem lepas..Tahniah kakak..mama sayang kakak tau..Lega rasanya..berbaloi lah jugak doa aku tak putus untuk dia dan jugak untuk Kak Ngah Dan Adik..TAHNIAH MARNI ZULAIKHA..Mama happy sangat..Sayang Anak2 mama tau..

Dalam duka ada gembira..dan hati ku kembali lapang..aku kembali ceria..Terimakasih Ya Allah atas segala Kurniaan Mu..Amin...

4 comments:

  1. mau nangis jee.. huhuhu..
    alaa,, tak pe laa. g jalan dekat2 un tak pee.. ye?
    jalan2 jugak an.. nnty akak balik kite g Kl k.. hehehehe

    ReplyDelete
  2. huhuhuhu..taraaa jadi pun pi Kay El..esok kita orang nak pi dah..papa tunggu kat sana..bye2 busyuk..

    ReplyDelete
  3. alololooooo...cik asben saja nguji isteri dia..dlm hati sapa tau...dapat gembirakan hati keluarga tsyg tu lah bonus paling terbaik bagi seorng ayah + suami...akhirnya...tu har dpt bepeluk sakan kat keel tu pa cite...kihkihkihhhh....

    ReplyDelete
  4. dah puas nangis..rindulah gaduh2 manja..dapat jumpa peluk sakan ler..hehehhe..sila jgn ikut ajaran sesat di atas yer..gaduh2 tak baikkkk...hehehhe..peluk2 laki bini terbaikkkk kihkihkih

    ReplyDelete