Friday 3 June 2011

kek batik


bila tgok kek batik ni..mesti teringat kat anak2 and kekawan yang suka sgt bila aku buat kek batik..dah macam jadi trade mark pulak..ingat mama, ingat kek batik..hehehehe..sebenarnya nak buat kek batik ni bukannyer payah pun just campak2 jer bahan dalam kuali, godak2 gaul2 siap, masuk peti bila dah keras baru potong..siap lah..Mungkin ada yang cakap..saya kalau buat sedap, tak sama ngan dia org beli or yg buat sendiri..hehehehe..dan saya selalu cakap sedaplah sebab pree..sebenarnya..saya kalau masak apa2 mesti mulakan dengan bismillah dan selawat..masak dengan penuh rasa kasih sayang, ikhlas nak jamu anak2 dan kawan2 makan hasil air tangan saya..tak semua yg saya masak tu sedap..ada jugak kadang2 tu terlebih garam, terlebih gula..maklumlah semua tu menjadikan kita semakin matang dan mengakui kita juga tersilap kan...so sebenarnya nak bagitahu kalau kita buat apa2 tanamkan dulu dalam hati, keihklasan untuk memberi yang terbaik untuk anak2 dan kawan2 serta semestinya yang kita masak itu datangnya dari sumber yang halal..moral of the story..hehhehe masak sendiri itu lebih sedap dr yang beli..dan yang free itu berganda2 sedapnyer..hahhahah..daaaaaa sayang kamooo semua..mmmmuuuuuuaahhhhh..<3

2 comments: