Wednesday 6 June 2012

Berikan aku kekuatan Diri

Ya Allah Ampuni lah hamba Mu ini..yang terkadang terkhilaf dan lalai dalam mengingati sujud pada mu Ya Allah..sesungguhnya aku hanya insan kerdil yang dipinjamkan olehMu hanya seketika cuma..setalah 43 tahun aku kau pinjamkan..berbangai pahit dan manis aku tempuhi setiap dugaan dalam hidup ku aku tempuhi dengan Redha..
Ya Allah Ampunilah aku...ampuni aku Ya Allah..Ampuni Aku...

Tak terucap dengan kata-kata, tak terungkap dengan suara..hidup ini sentiasa diberi dugaan..terdetik dihati ini..kenapa aku..kenapa aku..

Kau yang dahulu bukan lagi seperti yang ku kenal dulu..sehingga kini aku mencari kau yang telah hilang dalam lipatan hidup..ada seperti tiada, jika tiada jasad masih bernyawa..

Jika dulu..aku adalah ratu..akulah pelengkap hidup mu..namun kini semuanya telah hilang..aku tercari2 dirimu dulu..seperti yang aku nyatkan satu ketika dulu..sebenarnya aku telah pun kehilangan mu..

Aku mohon pada Allah dipermudahkan segalanya..andai suatu waktu aku akan kehilangan diri mu aku telah bersedia menghadapi saat itu..dan aku tak mungkin akan kembali kepada mu, dan tak mungkin kau dan aku akan bersatu..aku dah penat, aku dah letih dengan semua itu..semakin aku berusia, aku ingin tenang dan damai melayari hidup tanpa ada hal-hal yang menyakitkan hati..aku dah penat menghadapi kerenah mu, bagilah peluang agar ketenangan ku perolehi dalam diri..

Selama ini pun aku tak pernah meminta, jauh sekali kau kucurangi...cukup-cukuplah...aku sentiasa berusaha untuk mebahagiakan dirimu..namun pernahkah kau cuba untuk membahagiakan hidup aku..sudah suratan aku begini..aku terima dengan lapang dada...dan sekiranya itulah adalah takdirnya...

Benarlah kita hanya mampu merancang dah yang selebihnya hanya Allah yang menentukan..siapa kita nak menghalang qada dan qadar tuhan..ada hikmah yang tersembunyi yang tidak kita ketahui...Salam sayang, kasih sayang yang tertumpah untuk mu akan tetap tersemat kemas dalam sanubari hidupku..hadir mu dulu umpama pelangi cantik indah dan berseri.pergi mu ku iringi dan juraian hujan dan ribut petir yang melanda...

No comments:

Post a Comment